Soňa Albrechtová
z: jazyk: Učím ráda. Nemám talent na jazyky, ale právě díky tomu mám víc pochopení pro ty, kteří mají podobný „problém“. Snažím se najít s každým tu nejschůdnější cestu, jak se česky naučit. Je báječné, když mohu být u toho, když nováčci řeknou první českou větu, když porozumí řeči, kterou slyší kolem sebe, a konečně se můžou začít bavit s přáteli. S těmi pokročilejšími se zaměřujeme hlavně na to, aby se nebáli mluvit, i když dělají zpočátku chyby. Využívám k učení nejen učebnici, ale i aktuální články, videa, online cvičení, kvízy, hry, ... Vyberu se studentem témata, která ho zajímají a baví, a podle toho vytvořím lekce „šité na míru“. Je prima pomáhat lidem, aby si rozuměli.
Alžbeta Bobáľová
z: jazyk: Čas strávený ve společnosti studentů mě obohacuje o nové zážitky či situace, nedovolí mi zapadnout do stereotypu. Nejvíce radosti mi přináší práce s dětmi, baví mě však učit všechny studenty bez rozdílu věku. Výuku zaměřuji na mluvenou angličtinu a komunikaci, ve svých hodinách ráda využívám vlastní originální materiály a kladu důraz na to, aby studenti dokázali používat angličtinu aktivně a dle svých potřeb.
Alma Camassa
z: jazyk: Věřím, že lekce by měla být především o studentovi. Student by měl sám řídit pokroky, které v jazyce dělá, a lektor by mu při tom měl být průvodcem, který mu dodá potřebné nástroje a materiál, díky němuž si může jazykové znalosti a dovednosti prohloubit. Můj cíl při výuce je umožnit studentům kontakt s jazykem hned od samého začátku. Pomocí vhodných napůl autentických materiálů a hravých metod se snažím vytvořit prostředí, ve kterém se bude student cítit v jazyce v pohodě, začne jím mluvit a postupně bude moci objevovat, jak funguje gramatika a slovní zásoba. Ačkoliv většinou v kurzu využívám jako základní zdroj jednu učebnici, ráda lekce zpestřuju i jinými materiály, které by studenta mohly bavit a zároveň pro něj být přínosné.
Erika De Laurentiis
z: jazyk: Pro mě je výuka mnohem víc než jen práce: vnímám ji jako misi, příležitost pozitivně ovlivnit život ostatních a přispět k jejich růstu a úspěchu. Věřím také, že je to příležitost sdílet své znalosti a zkušenosti s ostatními lidmi, ale i způsob, jak se sama neustále učit a růst společně se svými studenty. Při výuce se zaměřuji na studenty, kladu velký důraz na jejich potřeby, zájmy a učební styl. Snažím se vytvářet přátelské a stimulující prostředí, kde se studenti nebojí mluvit a zkoušet si nové věci. Používám širokou škálu vyučovacích metod, od interaktivních aktivit po vedené diskuze, které dohromady tvoří aktivní, participativní a hravé učení.
Fosca Di Gabriele
z: jazyk: Učení je pro mě ideální chvíle, kdy se můžu podělit o své kořeny, srdce… a taky slunce své země! Se studenty ráda hraju hry, tak trochu je provokuju i hraju „divadýlko“, abychom probudili emoce, kterých italština dokáže být plná. Na hodinách se společně učíme, smějeme, a hlavně se do tohoto krásného a živého jazyka spolu zamilováváme.
Lucie Janků
z: jazyk: Na učení se mi nejvíc líbí boření předsudků o tom, že je čeština těžká :). Věřím, že „učení není mučení“ a „lektor je průvodcem, pomáhá a podporuje“. Na mých lekcích studenti objevují gramatické jevy sami skrz praktické fráze a zajímavé texty. Významy slov odhalují z kontextu a obrázků. Všechno komplexně procvičujeme a používáme během konverzace. Lekce připravuji na míru studentovi, proto ráda používám vlastní materiály.
Miles Koblin
z: jazyk: Kromě pár let v Novém Mexiku a Massachusetts jsem většinu dětství strávil na Havaji. Studoval jsem hudbu v Kalifornii a posledních 10 let učím angličtinu a hru na kytaru v různých částech Čech i online. Učení angličtiny mě baví, protože díky tomu můžu potkávat lidi z celého světa, dozvědět se něco o jejich kultuře a bavit se o zajímavých věcech. Snažím se, aby mé hodiny byly zábavné a poutavé, ale aby zároveň studenty vedly ke kritickému myšlení. Kromě učebnic výuku zpestřuju aktivitami, jako je hraní rolí, komedie, ale i vyprávění příběhů, hádací hry, a někdy studentům pomáhám vytvořit si i vlastní cvičení.
Ivana Kohlhammer
z:
jazyk:
Učení je pro mě skvělý způsob seberealizace, při kterém mohu mít nejen dobrý pocit z pokroku studentů, ale zároveň se v procesu sama zdokonalovat.
Styl a metodu učení přizpůsobuji potřebám a nárokům studenta. Osvědčily se mi však spíše hravější prostředky: role-plays, kvízy, stolní hry, použití videí při výuce. Ráda střídám různorodé aktivity, což pomáhá udržovat pozornost studentů a všestranně procvičuje jejich jazykové znalosti. Nedržím se striktně učebnice, i když její osnova tvoří základ mé výuky.
Martin Kopecký
z: jazyk: Na učení ostatních mám nejraději to, že mohu předávat své znalosti dál. Zároveň si díky tomu a především díky zpětné vazbě a dotazům studentů sám prohlubuji své znalosti. Co se týče mého stylu, ten se snažím přizpůsobit konkrétním potřebám studentů, ale nejraději mám, když se studenti co nejvíc zapojují, ať už do konverzace nebo třeba při pátrání po významu nových slovíček a gramatických pravidel.
Vita Kulchytskaya
z: jazyk: Studenty učím moc ráda, především když jim můžu pomoci zvýšit sebejistotu při mluvení. S každým studentem pracuji velmi individuálně, určíme spolu jeho cíle a slabé stránky, abychom z materiálů a různých zdrojů vhodných pro jeho úroveň mohli sestavit ideální obsah kurzu. Buďte si jistí, že mi na vás i vašem úspěchu bude velmi záležet!
Zuzana Martincová
z: jazyk: Učení jazyků je radost. Už odmala mě jazyky fascinovaly a staly se jedním z mých dlouhodobých koníčků. Na učení se mi nejvíc líbí ten skvělý pocit, když vidíte, jak student dělá pokroky a s každou další hodinou si je jistější v kramflecích a umí zase něco nového :-). S úsměvem jde všechno lépe, takže jím na svých hodinách nešetřím, aby vše probíhalo v pohodové, bezstarostné atmosféře. Ráda využívám různé materiály, ale hlavně budeme mluvit, abyste cizí jazyk a všechny jeho záludné zajímavosti „dostali do pusy“. So breathe, smile & go for it!
Ondřej Melč
z: jazyk: Jsem lektor němčiny s vášní pro výuku. Rád předávám své znalosti němčiny a věřím, že učení by mělo být zábavné. Proto ve svých hodinách k procvičování slovní zásoby využívám hry a písničky. Do gramatiky zasvěcuji studenty s příjemnou lehkostí a pak ji při opakování procvičujeme. Zaměřuji se hlavně na komunikaci, drobné chybičky při mluvení přece nevadí. Chyby se koneckonců sem tam v řeči vyskytnou, důležité je ale umět mluvit a jazyk aktivně používat.
Arezoo Nasiri
z: jazyk: Učení vnímám jako něco, z čeho mají prospěch obě strany, a to mě na výuce také nejvíc láká. Na jedné straně své studenty vedu k jejich jazykovému cíli, na druhé straně se při přípravě, učení a promýšlení hodin sama celý život učím. Nejraději učím prostřednictvím úkolů, které připravuji na míru studentům tak, aby mohli při mluvení rozvíjet jak správnost, tak plynulost. Toho se dá nejlépe dosáhnout kontaktem s autentickou angličtinou, a tak na hodiny nosím videa, podcasty i písničky, aby mohli mí studenti co nejvíc aktivně komunikovat. Kromě toho se snažím být pečlivou pozorovatelkou a upozorňovat na oblasti, které mohou studenti ještě dál zlepšovat.
Míša Polashek
z: jazyk: Učení mě moc baví, nejlépe bez učebnice. Hraní her a trocha pohybu při hodině s těmi nejmenšími mi vždy vykouzlí úsměv na tváři. Ráda cestuji, poznávám nové lidi, čtu, experimentuji s esenciálními oleji a tvořím se svým synem. <3
Lisa Rogers
z: jazyk: Jedna z věcí, kterou mám na učení nejradši, je vidět, jak se mým studentům rozzáří oči, když něco pochopí nebo si uvědomí, jaký pokrok udělali. Nejkrásnější je, když mi studentka řekne, že díky naší společné práci udělala zkoušku, dostala vysněnou práci nebo ji povýšili. Často zjišťuju, že se při našich hodinách a rozhovorech učím úplně stejně jako mí studenti. Součástí komunikace je poslech, mluvení, psaní i čtení se špetkou zamíchané gramatiky. Ano, psaní také. Psaní je dovednost, kterou nezbytně potřebujete, abyste mohli číst a dokonce i mluvit. Vezměte si např. projevy, prezentace, tiskové zprávy a další texty. Ale protože každý student je jiný a nejlépe se mu učí jinak, snažím se vždy lekce pomocí různých materiálů přizpůsobit jeho zájmům, dovednostem a potřebám.
Lara Singery
z: jazyk: Učení je mi velmi blízké, mám v sobě hluboce zakořeněnou touhu vzdělávat a rozvíjet ostatní. Zároveň mi učení rozšířilo vlastní obzory, díky němu lépe chápu ostatní a mohla jsem si splnit sen. Kromě toho jsem opravdu moc ráda, že jsem si se svými studenty vybudovala dlouhodobé přátelské vztahy. Studenti pro mě nejsou čísla, počítám je spíš do své rodiny. Co se týče mého stylu učení, snažím se za všech okolností o profesionální přístup, kde má své místo jak smysl pro humor, tak trpělivost, pochopení, podpora a neustálá motivace. A v neposlední řadě také kreativita, bez které by nebylo zajímavých a přínosných hodin. Proto také ráda používám své vlastní materiály, např. učebnice, jejichž součástí jsou i videa a zajímavé fotky. Kromě toho ráda sáhnu i po krátkých filmových klasikách, které si student zvládne na své úrovni poslechnout a pak vlastními slovy shrnout.
Pavla Spáčilová
z: jazyk: Učím, protože mám ráda němčinu a komunikaci s lidmi. Velkou radost mi dělá, když vidím, že studenty hodiny nejen baví, ale postupně se zlepšují, rozumí a jsou schopni se domluvit. Nejkrásnější je, když pak můžeme konverzovat na nejrůznější témata. Ve výuce kombinuji různé styly učení, tak aby učení bylo motivující, zábavné a samozřejmě co nejvíc přínosné. Kromě učebnice používám různé poslechy, videa, rozhovory, obrázky, které nacházím nejen na internetu, ale i všude okolo. Vše doplňuji materiály, které vytvářím přímo na míru studentům, jejich potřebám a zájmům. Ve volném čase v zimě i v létě chodím ráda po horách, hraji volejbal, čtu nebo pracuji ve své keramické dílně.
Ondra Stejskal
z: jazyk: Učím, protože mi to dává smysl a mám radost z toho, když mohu své skromné znalosti a zkušenosti předat druhému člověku. Každá lekce je pro mě takovou malou osobní výzvou, protože při tom vždy opouštím svou komfortní zónu – to je také důvod, proč učím. Nejsem příznivcem klasických učebnic a biflování gramatiky, spíš se soustředím na zájmy studenta a podle toho vypracovávám témata, o kterých by se sám student nejraději bavil, a tak se rozmluvil a zvýšil si sebedůvěru. Na hodinách hodně čerpám z videí, písní, občas používám kartičky a hodně se ptám, protože chci znát odpovědi na všechno a mám moc rád debatování! :) Preferuji neformální prostředí a přátelský přístup ke studentům.
Elina Voskanian
z: jazyk: Učím už přes pět let a během té doby jsem nasbírala cenné zkušenosti s dětmi i teenagery. Ve svých hodinách ráda kombinuju interaktivní aktivity s klasičtějšími metodami. Program vždycky stavím na studentových zájmech, aby hodiny byly neustále něčím nové a zajímavé.