
Soňa Albrechtová
z: jazyk: Učím ráda. Nemám talent na jazyky, ale právě díky tomu mám víc pochopení pro ty, kteří mají podobný „problém“. Snažím se najít s každým tu nejschůdnější cestu, jak se česky naučit. Je báječné, když mohu být u toho, když nováčci řeknou první českou větu, když porozumí řeči, kterou slyší kolem sebe, a konečně se můžou začít bavit s přáteli. S těmi pokročilejšími se zaměřujeme hlavně na to, aby se nebáli mluvit, i když dělají zpočátku chyby. Využívám k učení nejen učebnici, ale i aktuální články, videa, online cvičení, kvízy, hry, ... Vyberu se studentem témata, která ho zajímají a baví, a podle toho vytvořím lekce „šité na míru“. Je prima pomáhat lidem, aby si rozuměli.

Alžbeta Bobáľová
z: jazyk: Čas strávený ve společnosti studentů mě obohacuje o nové zážitky či situace, nedovolí mi zapadnout do stereotypu. Nejvíce radosti mi přináší práce s dětmi, baví mě však učit všechny studenty bez rozdílu věku. Výuku zaměřuji na mluvenou angličtinu a komunikaci, ve svých hodinách ráda využívám vlastní originální materiály a kladu důraz na to, aby studenti dokázali používat angličtinu aktivně a dle svých potřeb.

Alma Camassa
z: jazyk: Věřím, že lekce by měla být především o studentovi. Student by měl sám řídit pokroky, které v jazyce dělá, a lektor by mu při tom měl být průvodcem, který mu dodá potřebné nástroje a materiál, díky němuž si může jazykové znalosti a dovednosti prohloubit. Můj cíl při výuce je umožnit studentům kontakt s jazykem hned od samého začátku. Pomocí vhodných napůl autentických materiálů a hravých metod se snažím vytvořit prostředí, ve kterém se bude student cítit v jazyce v pohodě, začne jím mluvit a postupně bude moci objevovat, jak funguje gramatika a slovní zásoba. Ačkoliv většinou v kurzu využívám jako základní zdroj jednu učebnici, ráda lekce zpestřuju i jinými materiály, které by studenta mohly bavit a zároveň pro něj být přínosné.

Fosca Di Gabriele
z: jazyk: Učení je pro mě ideální chvíle, kdy se můžu podělit o své kořeny, srdce… a taky slunce své země! Se studenty ráda hraju hry, tak trochu je provokuju i hraju „divadýlko“, abychom probudili emoce, kterých italština dokáže být plná. Na hodinách se společně učíme, smějeme, a hlavně se do tohoto krásného a živého jazyka spolu zamilováváme.

Lucie Janků
z: jazyk: Na učení se mi nejvíc líbí boření předsudků o tom, že je čeština těžká :). Věřím, že „učení není mučení“ a „lektor je průvodcem, pomáhá a podporuje“. Na mých lekcích studenti objevují gramatické jevy sami skrz praktické fráze a zajímavé texty. Významy slov odhalují z kontextu a obrázků. Všechno komplexně procvičujeme a používáme během konverzace. Lekce připravuji na míru studentovi, proto ráda používám vlastní materiály.

Miles Koblin
z: jazyk: Kromě pár let v Novém Mexiku a Massachusetts jsem většinu dětství strávil na Havaji. Studoval jsem hudbu v Kalifornii a posledních 10 let učím angličtinu a hru na kytaru v různých částech Čech i online. Učení angličtiny mě baví, protože díky tomu můžu potkávat lidi z celého světa, dozvědět se něco o jejich kultuře a bavit se o zajímavých věcech. Snažím se, aby mé hodiny byly zábavné a poutavé, ale aby zároveň studenty vedly ke kritickému myšlení. Kromě učebnic výuku zpestřuju aktivitami, jako je hraní rolí, komedie, ale i vyprávění příběhů, hádací hry, a někdy studentům pomáhám vytvořit si i vlastní cvičení.

Ivana Kohlhammer
z:
jazyk:
Učení je pro mě skvělý způsob seberealizace, při kterém mohu mít nejen dobrý pocit z pokroku studentů, ale zároveň se v procesu sama zdokonalovat.
Styl a metodu učení přizpůsobuji potřebám a nárokům studenta. Osvědčily se mi však spíše hravější prostředky: role-plays, kvízy, stolní hry, použití videí při výuce. Ráda střídám různorodé aktivity, což pomáhá udržovat pozornost studentů a všestranně procvičuje jejich jazykové znalosti. Nedržím se striktně učebnice, i když její osnova tvoří základ mé výuky.

Pavel Krňák
z: jazyk: Věřím, že se učíme skrze emoce, a mým cílem je, aby si moji studenti z každé hodiny odnesli ideálně nějakou tu vědomost, dovednost, ale klidně také dobrou náladu a dobrý pocit ze sebe sama. Zaměřuji se na konverzaci a mnozí studenti mi říkají, že jsem jim pomohl překonat „blok“ v komunikaci, že díky mně ztratili ostych a rozmluvili se. Chyby totiž děláme všichni, ale právě naše vlastní chyby jsou nejlepší příležitost se něco nového naučit. Se svými studenty jednám s respektem, vážím si každého jednoho z nich a snažím se o pozitivní a partnerský přístup. Každý má podle mě právo se posouvat, rozvíjet a zažívat úspěch. A právě to, že ve své práci můžu v tomto lidem pomáhat, mě naplňuje.

Zuzana Martincová
z: jazyk: Učení jazyků je radost. Už odmala mě jazyky fascinovaly a staly se jedním z mých dlouhodobých koníčků. Na učení se mi nejvíc líbí ten skvělý pocit, když vidíte, jak student dělá pokroky a s každou další hodinou si je jistější v kramflecích a umí zase něco nového :-). S úsměvem jde všechno lépe, takže jím na svých hodinách nešetřím, aby vše probíhalo v pohodové, bezstarostné atmosféře. Ráda využívám různé materiály, ale hlavně budeme mluvit, abyste cizí jazyk a všechny jeho záludné zajímavosti „dostali do pusy“. So breathe, smile & go for it!

Jozef Moravský
z: jazyk: Když se na vás student těší, chce vám vyprávět, co kde slyšel a naučil se, že rozuměl filmu v italštině, nebo že dokonce to, co zrovna probíráme, v Itálii skutečně viděl, slyšel a použil, tak to je pro mě ta nejlepší zpětná vazba i to, co mě na učení baví nejvíc. Snažím se, aby mé hodiny pro studenty nebyly nekonečná práce, které má každý beztak dost, a často na hodiny chodí právě proto, aby si každodenní realitu nějak zpestřil. A tak si hodiny prokládáme různými hrami, role-play aktivitami nebo zajímavostmi o italské kultuře. A když nevyhnutelně dojde i na gramatiku? Věděli jste, že se dá různými způsoby udělat zábavně i ta?

Arezoo Nasiri
z: jazyk: Učení vnímám jako něco, z čeho mají prospěch obě strany, a to mě na výuce také nejvíc láká. Na jedné straně své studenty vedu k jejich jazykovému cíli, na druhé straně se při přípravě, učení a promýšlení hodin sama celý život učím. Nejraději učím prostřednictvím úkolů, které připravuji na míru studentům tak, aby mohli při mluvení rozvíjet jak správnost, tak plynulost. Toho se dá nejlépe dosáhnout kontaktem s autentickou angličtinou, a tak na hodiny nosím videa, podcasty i písničky, aby mohli mí studenti co nejvíc aktivně komunikovat. Kromě toho se snažím být pečlivou pozorovatelkou a upozorňovat na oblasti, které mohou studenti ještě dál zlepšovat.

Míša Polashek
z: jazyk: Učení mě moc baví, nejlépe bez učebnice. Hraní her a trocha pohybu při hodině s těmi nejmenšími mi vždy vykouzlí úsměv na tváři. Ráda cestuji, poznávám nové lidi, čtu, experimentuji s esenciálními oleji a tvořím se svým synem. <3

Lara Singery
z: jazyk: Učení je mi velmi blízké, mám v sobě hluboce zakořeněnou touhu vzdělávat a rozvíjet ostatní. Zároveň mi učení rozšířilo vlastní obzory, díky němu lépe chápu ostatní a mohla jsem si splnit sen. Kromě toho jsem opravdu moc ráda, že jsem si se svými studenty vybudovala dlouhodobé přátelské vztahy. Studenti pro mě nejsou čísla, počítám je spíš do své rodiny. Co se týče mého stylu učení, snažím se za všech okolností o profesionální přístup, kde má své místo jak smysl pro humor, tak trpělivost, pochopení, podpora a neustálá motivace. A v neposlední řadě také kreativita, bez které by nebylo zajímavých a přínosných hodin. Proto také ráda používám své vlastní materiály, např. učebnice, jejichž součástí jsou i videa a zajímavé fotky. Kromě toho ráda sáhnu i po krátkých filmových klasikách, které si student zvládne na své úrovni poslechnout a pak vlastními slovy shrnout.

Pavla Spáčilová
z: jazyk: Učím, protože mám ráda němčinu a komunikaci s lidmi. Velkou radost mi dělá, když vidím, že studenty hodiny nejen baví, ale postupně se zlepšují, rozumí a jsou schopni se domluvit. Nejkrásnější je, když pak můžeme konverzovat na nejrůznější témata. Ve výuce kombinuji různé styly učení, tak aby učení bylo motivující, zábavné a samozřejmě co nejvíc přínosné. Kromě učebnice používám různé poslechy, videa, rozhovory, obrázky, které nacházím nejen na internetu, ale i všude okolo. Vše doplňuji materiály, které vytvářím přímo na míru studentům, jejich potřebám a zájmům. Ve volném čase v zimě i v létě chodím ráda po horách, hraji volejbal, čtu nebo pracuji ve své keramické dílně.

Ondra Stejskal
z: jazyk: Učím, protože mi to dává smysl a mám radost z toho, když mohu své skromné znalosti a zkušenosti předat druhému člověku. Každá lekce je pro mě takovou malou osobní výzvou, protože při tom vždy opouštím svou komfortní zónu – to je také důvod, proč učím. Nejsem příznivcem klasických učebnic a biflování gramatiky, spíš se soustředím na zájmy studenta a podle toho vypracovávám témata, o kterých by se sám student nejraději bavil, a tak se rozmluvil a zvýšil si sebedůvěru. Na hodinách hodně čerpám z videí, písní, občas používám kartičky a hodně se ptám, protože chci znát odpovědi na všechno a mám moc rád debatování! :) Preferuji neformální prostředí a přátelský přístup ke studentům.

Elina Voskanian
z: jazyk: Učím už přes pět let a během té doby jsem nasbírala cenné zkušenosti s dětmi i teenagery. Ve svých hodinách ráda kombinuju interaktivní aktivity s klasičtějšími metodami. Program vždycky stavím na studentových zájmech, aby hodiny byly neustále něčím nové a zajímavé.